lørdag den 15. maj 2010

Lille Pause

Nå nu er jeg endelig kommet mig over gallafesten ;) ... ej den har stået på masiv projektskrivning, så jeg næsten ikke kan kende forskel på nat og dag, men skidtet er afleveret, så nu er livet bare herligt:D (endtil første eksamen på næste tirsdag)

Chilierne vokser, selvom de går lidt trægt med den lidt eksotiske Aji Habeanero, det kan godt være at den skal have noget crazy gødning før den gider komme op, eller også skal jeg bare være lidt mere tålmodig(hvilket jeg SLET ikke er)

Så var jeg til venindeaften igår, super fedt:) Solsikken var i et Jamie Oliver hjørne og diskede op med en fantastisk risotto, ikke sidste gang jeg laver det;) Aftenen udviklede sig med Cranium og Asti, virkelig god kombination til en virkelig god aften, tak tøser:D
Jeg bortadopterede en lille baby-Chili til Århus, Håber den klarere turen, og opholdet, men det gør den nok:)
I aften står den på konfirmation, så der er nok lidt tømmermænd imorgen:S

9 kommentarer:

  1. Min Baby! Den lever stadig. Tak for i går, der kommer nok et indlæg senere. Har bare lidt travlt og lidt tømmermænd ;)

    - Vibeke

    SvarSlet
  2. Hej
    Er der mulighed for at du kan sætte et "follow with bloglovin" ind på din blog, ka skisme ik finde dig på bloglovin..

    SvarSlet
  3. Hej Lise
    Jo det vil jeg da prøve, hvis jeg kan finde ud af det. Tak :)

    Og Vibeke, godt at høre den overlevede turen :)

    SvarSlet
  4. Hej Lise! Jamen altså så stødte man ind i dig her på en helt ny blog :D

    Nå tilbage til frk. blogger - hvor har du købt dåsen med chili? Jeg er selv hooked på at se chilli for første gang, men troede ikke det blev godt uden drivhus? Det er især sorten Hungarian Black jeg er ude efter..

    Spændende blog! Okay det er ikke fordi jeg er interesseret i Holland men din vindueskarm vil jeg bestemt også følge via bloglovin! takker!

    SvarSlet
  5. Hej Lene
    Ja jeg troede også det ville være svært, men de fleste arter kan faktisk justeres så man kan have dem i sin vindueskarm.
    Jeg kender ikke Hungarian Black men hvis du leder efter frø kan jeg anbefale "bjarnes frø og planter", han har rigtig mange slags til overkommelig pris, han sælger også gødning hvis planten har brug for det, jeg vedlægger lige et link http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=index
    Men du er meget velkommen til at skrive hvordan det går, og jeg giver gerne råd til hvad du skal gøre for at planten ikke bliver for stor.
    -Rikke

    SvarSlet
  6. Dåse chili'en har jeg fået på DTU's virksomhedsmesse, men jeg tror også de kan købes over nettet. Mærket er Macflowers produceret af macflowers.eu Men tror mest det er til firmaer, men jeg vil finde ud af noget.

    SvarSlet
  7. tak for svar! Jeg googler lidt - måske de dåser kan opspores på ebay...
    Kender du ikke den her?
    http://www.readytogrow.co.uk/
    der koster de nærmest ingenting jo! Skal lige se klippet med spice med prise omkring chili´er du har postet (tak) så kan jeg sikkert ikke holde kortet i lommen mere... ;-) (altså så bestiller jeg nok)

    SvarSlet
  8. Nej jeg kender ikke dem der, du må lige skrive tilbage om de var gode, hvis du altså bruger dem. :)
    Men jeg ved ikke om du har set mine senere indlæg, for jeg har fundet ud af at chilierne ikke vokser så godt i dåsen. De skulle nok mere bruges som gave, men ved ikke om det var det du havde tænkt.

    SvarSlet