onsdag den 5. maj 2010

En lille ny djævlechili

Ja jeg kalder dem djævlechili, men det er kun fordi de er djævelsk stærke at man skal absolut ikke skal røre ved dens saft, det vil man hurtigt finde ud af.
Det hele kom sig af min første chili, den var høj og ranglet og havde store smagsløse frugter, navnet på denne var ukendt, men den var købt i supermarkedet og var en stor skuffelse.
Så tænkte jeg hell no! jeg gider ikke at kæmpe rundt med sådan en monsterplante uden at få noget godt ud af det(det skal lige siges at planten blev godt 2 meter og jeg brugte ikke mine gardiner det år).
Så jeg blev trodsig og gik ned og købte en bakke Habanero-chilier og det viste sig at være nogle rigtig gode frugter, alle frøene kom op, planten havde en god størrelse og masser af frugter.
I år har jeg kun besluttet af have en af denne art eftersom jeg også har en der har overvintret som har frugt nu:) Men jeg ville bare fortælle at det lille frø nu er en plante :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar