onsdag den 19. maj 2010

Dejligt vejr :)

I går stod maden på Solsikkens risotto og Mississippi mudpie(fra spise med Price)




Risottoen blev super duper og so det kan ses på billedet, blev portionen todelt, en med og uden ost.
Risotto:
1 løg og 2 hvidløg hakkes meget fint og svitses på en pande med høj kant,
400g risottoris ristes med på panden
1 glas hvidvin hældes over, og dampes af
2 liter hønsebouillon hældes i lidt af gangen ( det er ikke sikkert at det hele skal bruges)
2 kyllingefilleter svitses på en anden pande med nogle champignoner
Kyllingen hældes over risene, når risene har fået nok.
Retten krydes med persille, koriander og frisk Parmasan.

Mississippi mudpie
Denne opskrift er uden glasur
250g smør
350g sukker
4 æg blandes sammen og tilsættes 250g mel lidt af gangen
200g smeltet chokolade blandes i
100g pekannødder blandes i (jeg kunne kun finde cashewnødder)
2 tsk kakao
1 tsk vaniliesukker
½ tsk salt blandes i.
(jeg tilføjede lidt bagepulver da jeg ikke er fan af alt for klæg kager)
Kagen bages i springform ved 190 grader i 25-30min
efter kagen er bagt lægges et skumfiduslag på ca. 2 håndfulde
Kagen bages videre i ca. 10 min til skumfiduserne er lysebrune.

Denne kage skuffede mig lidt, den var alt for klæg i midten efter min smag, og skumfiduserne blev bare tyggegummi-agtige, og gjorde kagen meget svær at skære ud.
Men den smagte meget godt. :)

Da jeg havde været så ivrig med at lave mad endte vi med at spise da kl var 17, så kl 18 tog vi ud og cyklede i det dejlige vejr. Var et smut forbi søerne og inde i kongens have. Der er virkelig smukt derinde for tiden. Jeg kan godt mærke at jeg har savnet alt det grønne.

2 kommentarer:

  1. Den ser ellers fancy ud den kage! Hmm, jeg tror jeg vil prøve at lave en kage med skumfiduer på snart :)

    - Vibeke

    SvarSlet
  2. Ja det syntes jeg også... Men den var virkelig besværlig at skære, og spise.
    Og det er en kage man kun kan spise et stykke af, hvorpå man tænker, puha sikke en ond kage jeg har lavet :)

    SvarSlet