mandag den 7. juni 2010

Lapje

Så er jeg kommet hjem fra Holland, ja jeg vælger så at bruge de smukkeste og varmeste sommerdage i en varm bil :(
Vi var til et stort bryllup der er meget anderledes end et dansk af slagsen. Alle gæsterne skulle medbringe en lap, som skulle sys sammen til et sengetæppe, meget original ide.
Men jeg havde ingen anelse om hvad der var meningen, skulle vi skrive en hilsen? eller bare have et stykke stof med? Jeg var rimelig blank og kæresten var ikke til meget hjælp.
En veninde foreslog at jeg købte stofmaling og malede en hilsen.  Og jeg havde da også syet og vasket en hvid lap, da min far gjorde mig opmærksom på et silkemalingssæt i mit barndomshjem. Så jeg lavede en lap i silke og malede den, det tog dag også lige en hel fridag -tak brudepar!

Lille note til lappen, bruden er sygeplejeske, derfor sprøjten og gommen er oste-et-eller-andet.

1 kommentar: