onsdag den 7. juli 2010

Chili?

Nå men det er blevet tid til at nippe og mishandle de stakkels planter, ved godt det har været tid til det længe, men jeg har bare ikke rigtigt fortalt om det. Men det er altså nå planten deler sig og sætter knopper. Som vist på billedet nedenunder.

Man nipper forsigtigt de første 4-5 knopper af og ca. 4 af de nye blade, jeg ved godt det er svært, men du skal regne med at planten mindst kan fordoble sin højde hvis det ikke gøres.

For at snakke om noget mere behageligt har jeg lige taget et par billeder med af de mest spændende planter, for de skyder jo i vejret. Det er dejligt at se, men også lidt foruroligende, for den store(nederst til venstre) er blevet virkelig høj, jeg er også gået til yderligheder med nipperriget :S håber den klarer det. Men jeg er virkelig spændt på at finde ud af hvilke der er hvad, for jeg fik dem vidst mixet lidt da de blev plantet(det skulle gå stærkt). Men de 2 lidt buskede nederst til højre er vidst candle light og purple tiger, men jeg er ikke helt sikker.
Dåsechillien klarer det bedre, selvom den kun er en pjevs sammenlignet med de andre.


Og så et lille indslag om mutant-tvilling-chilien til den der er sendt til århus. Nedenuder har jeg lige lavet en lille fotodagbog siden den var helt lille, og det er blevet mere tydeligt at der virkelig er noget galt. Hele stænglen er twisted helt underligt og bladene vil bare ikke være symmetriske. Det er en meget spændende udvikling og det sjove er at den stadig vokser helt ufortrødent og lystigt, som om den slet ikke ved at den er syg, lille fjolle :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar